Sisältömarkkinointi – tarinankerronnalla top of mindiin

Haluatko, että sisältösi yllättää, houkuttaa ja koukuttaa ja jää asiakkaiden mieleen? Haluatko lisätä myyntiä, kasvattaa tunnettuutta ja rakentaa brändiäsi? Hyvä, lue eteenpäin!

Helppo ja tehokas keino saada huomiota

Iltalehti on suosittu media, joka tavoittaa digissä ja printissä noin 3 miljoonaa suomalaista joka viikko*. Tässä joukossa on paljon myös sinulle potentiaalista asiakaskuntaa, johon sisältömarkkinoinnilla voi vaikuttaa. Jo lyhytkestoisellakin kampanjalla voi saada erinomaisia tuloksia aikaan.

Lähde: KMT 2024, FIAM 2024.

Sisältömarkkinoinnilla tuli tuloksia jo ensimmäisten viikkojen jälkeen | Case Bolt.Works

Top of mind on sitä, kun ihminen ajattelee vaikka jäätelöistä, minkä brändin tuutti tulee ensimmäisenä mieleen. Sisältömarkkinointi voi saada aikaan sen, että omasta tuoteryhmästäsi sinun brändisi tulee ensimmäisenä mieleen.

Asiakkaat ovat liikkeellä 24/7

Sisältömarkkinointi on monikanavaista läsnäoloa siellä, missä asiakaskin on. Verkkosivut ovat hyvä koti perussisällöille, mutta jatkuvaa ja puhuttelevaa sisältöä voi luoda sisältömarkkinoinnin keinoin eri kanaviin. Vinkit, oppaat, videot ja podcastit ovat erinomaista sisältöä, joka viihdyttää ja kiinnostaa.

On kuitenkin mahdotonta olla itse tuottamassa sisältöä kellon ympäri. Kannattaa siis varmistaa, että mainiot sisältösi ovat löydettävissä ja brändisi esillä juuri silloin, kun aiheesta kiinnostuneet ovat liikkeellä, vaikka keskellä yötä.

Löydä uusia asiakkaita sisältömarkkinoinnilla >>

Mitä on sisältö-
markkinointi?

etusormi osoittaa ikoni

Sisältömarkkinointi on tapa markkinoida yritystä ja sen tuotteita laadukkaiden sisältöjen avulla. Tavoitteena on kertoa yrityksen tarinaa niin houkuttelevasti, että kohderyhmä kiinnostuu ja viettää aikaansa sisältöjen parissa, kuten vaikkapa blogia lukien, videoita katsellen, kuvia selaillen tai podcastia kuunnellen.

Lähtökohtana on, että asiakasta kuunnellaan ja hänen tarpeisiinsa vastataan tarjoamalla entistä kohdennetumpaa ja henkilökohtaisempaa sisältöä ja palvelua, josta on asiakkaalle aitoa hyötyä. Ideana on tavoittaa asiakas sellaisissa kanavissa, joita asiakas itse käyttää.

Sisältömarkkinointi kertoo tarinoita sinusta ja brändistäsi

Sinulla on tarina, meidän tehtävämme on kertoa se kiinnostavasti. Ja jaella tarinaasi juuri sellaiselle yleisölle ja sellaisissa kanavissa, joissa tuotteillesi otollinen yleisö liikuskelee.

Mutta millaista on hyvä sisältömarkkinointi ja mistä niitä tarinoita pitäisi ammentaa? Siinä me autamme sinua.

  • Aidot tarinat ovat erinomaista sisältöä, kun haluat saada brändillesi näkyvyyttä.
  • Vaikutuksen tuovat myös ihmiset brändin takana. Oletko valmis astumaan itse estradille vai voisiko joku työntekijöistä antaa brändille kasvot?
  • Kannattaa tuoda esiin tuotteesi ja palvelusi erinomaisuus: aitoa suomalaista käsityötä, luonnon omista raaka-aineista tuotettu, palvelun nopeustakuu, pitkä ammattitaito ja muut tärkeät myyntivaltit kannattaa pukea rehellisesti sanoiksi.
  • Voit myös oivallisesti kertoa tarinaa yrityksesi historiasta ja tuotteiden valmistuksesta.

Parhaimmillaan sisältömarkkinointi vahvistaa ihmisten käsityksiä brändistäsi tai jopa muuttaa negatiiviset mielikuvat positiivisiksi, kunhan sisältö on aitoa ja läpinäkyvää.

Näin erotut kilpailijoistasi >>
Brändin rakentaminen sisältömarkkinoinnin avulla | Case JVA

Sisältömarkkinoinnin avulla:

  1. Saat brändillesi näkyvyyttä!

  2. Saat potkua uuden tuotteen lanseeraukseen.

  3. Lisäät tietoutta yrityksestäsi.

  4. Pääset kertomaan tuotteistasi kiinnostavasti.

  5. Herätät kiinnostuksen uusissa asiakkaissa.

  6. Sitoutat nykyasiakkaita.

Millaiseen tarpeeseen etsit ratkaisua?

Haluan lisätä yritykseni tunnettuutta potentiaalisten asiakkaiden keskuudessa >>
Haluan vaikuttaa mielikuvaan yrityksestäni ja erottua sitä kautta kilpailijoista >>
Haluan kertoa yritykseni ajankohtaisista asioista, kuten tuotteista tai tapahtumista >>
Haluan yritykseni löytyvän helposti verkosta ja verkkopalvelun tuottavan minulle lisää myyntiä >>

Lue seuraavaksi

Kesän matkailukausi on pian kuumimmillaan: Kohdenna kesän mainoskampanjat näiden kyselytulosten avulla

Suomalaisille kuluttajille tehdyn Matkailun Pulssikyselyn mukaan matkailuinto on korkealla taloudellisesta tilanteesta huolimatta. Lomalle lähdetään suurin odotuksin, haetaan elämysmäisiä kokemuksia ja varauksissa arvostetaan vaivattomuutta. Kotimaan matkailu […]

Tästä artikkeliin

Retail Buying Study 2024: Miten suomalaisten ostokäyttäytyminen on muuttunut?

Euroopan kattavin vähittäiskaupan alan tutkimus, Retail Buying Study, on taas täällä. Yhteispohjoismainen tutkimus selvittää nopeasti kehittyvän kaupan alan viimeisimmät trendit ja muutokset. Miten kuluttajien ostokäyttäytyminen […]

Tästä artikkeliin

Ota yhteyttä

Copyright © 2025