Kenelle sopii?
Kun haluat lisätä verkkosivukävijöiden määrää ja aktivoida liikennettä sivustollesi
Tulospohjainen mainonta (CPC) eli Cost Per Click on toimivin mainosratkaisu silloin, kun kampanjan tavoitteena on saada kasvatettua verkkosivuston liikennettä tai aktivoida käyttäjiä toimintaan.
Kasvata verkkosivusi liikennettä – tulospohjainen mainonta (CPC)
Tulospohjainen mainonta tarkoittaa verkkomainontaa, jossa mainostaja maksaa vain mainonnan toteutuneista klikeistä.
Tulospohjainen mainonta sopii erityisen hyvin kävijäliikenteen ohjaukseen ja verkkokaupan myynnin edistämiseen. Tällä ratkaisulla ohjataan potentiaalisia asiakkaita ”ostoputkeen” – esim. tutustumaan tuotteeseen, kokeilemaan, lataamaan esitteen. Jatkuva tulospohjainen mainonta on tehokas tapa tavoittaa potentiaaliset asiakkaat juuri oikealla hetkellä.
Mainonta optimoidaan näkymään sinne, missä se tuottaa parhaiten tuloksia. Alma-verkostossa mainonta näkyy turvallisessa mediaympäristössä kotimaisissa ja tunnetuissa medioissa. Aineiston on oltava toimintaan ohjaava ja sen tulee sisältää esimerkiksi kehote, kilpailu tai tarjous.
Voit hyödyntää kampanjassa Alman monipuolisia kohdennusmahdollisuuksia esimerkiksi alue, demografia tai kiinnostusalueista muun muassa moottoriajoneuvot, harrastukset tai sisustaminen.
Tulospohjainen kampanja alueellisesti
Alk. 500 eur
- Kohdennus: maakunta
- Hintoihin lisätään alv.
Tulospohjainen kampanja valtakunnallisesti
Alk. 500 eur
- Kohdennus: valtakunnallinen tai kaupunki
- Myös dataan perustuva kohdennus mahdollinen
- Hintoihin lisätään alv.
Haluatko lisää kävijöitä verkkosivuillesi?
Tulospohjainen mainonta on yksi keino saada lisää asiakkaita ja lisää kävijöitä verkkosivuille. Kerro meille, mitä haluat saavuttaa, niin asiantuntijamme auttavat sinua löytämään oikeat markkinoinnin ja mainonnan ratkaisut kattavasta tarjonnastamme.
Usein kysytyt kysymykset
Kohdentaminen on sitä, että mainosta pyritään näyttämään vain tietylle kohderyhmälle, joka todennäköisimmin ostaisi mainonnan kohteena olevia tuotteita tai palveluita.
Voit esimerkiksi kohdentaa mainontaa tietylle alueelle, tietystä aihepiiristä kiinnostuneille tai vaikka tiettyyn mediaan, kuten Iltalehteen. Tavoitteistasi riippuen mainoksen voi kohdentaa myös iän, sukupuolen, ammattiryhmän mukaan tai sen mukaan, millä laitteella mainoksen näkee. Näiden lisäksi on lukuisia muita kohdentamisen mahdollisuuksia, näistä voit kysyä meiltä lisää!
Mainonta kannattaa kohdentaa, koska siten tavoitat yrityksellesi oleellisen yleisön eikä mainosnäyttöjä mene hukkaan. Kohdentaminen säästää myös mainosbudjettiasi, kun mainonta on osuvampaa sopivalle yleisölle. Esimerkiksi koiranomistaja kiinnostuu luultavammin enemmän koiranruokamainoksesta kuin kissanhiekkamainoksesta.
Siirry artikkeliin: Kohdentaminen on digimainonnan A ja O
Hyvä, että olet kiinnostunut hakukonelöydettävyydestä, se on yksi tärkeimpiä verkkosivun ominaisuuksia.
Hyvän löydettävyyden varmistat oikeilla sisällöillä ja kotisivujen laadukkaalla teknisellä toteutuksella. Lisäksi hakukonemarkkinoinnilla voit parantaa yrityksesi löydettävyyttä joko optimoimalla verkkosivujesi sisältöä (SEO), mikä parantaa löydettävyyttä orgaanisissa eli luonnollisissa hakutuloksissa tai ostamalla hakukoneista mainospaikkoja (SEM).
Ota yhteyttä niin laitetaan löydettävyysasiat kuntoon!
Ei huolta! Me tiedämme, millainen sisältö ja viesti uppoaa havittelemaasi kohderyhmään. Anna siis meidän auttaa mainoksesi suunnittelussa ja toteutuksessa: saat meiltä esimerkiksi mainosbannerit, videot tai sisältömarkkinoinnin artikkelit laadukkaasti toteutettuna. Jo pienellä budjetilla pääset alkuun!
Voit tuottaa mainosmateriaalin halutessasi itse, mutta voit myös tilata suunnittelun ja aineiston valmistuksen meiltä. Meiltä saat mainosratkaisuja sekä digimarkkinointia kaikenkokoisiin tarpeisiin.
Kahvitellaanko yhdessä ja jutellaan lisää? Varaa vartin virtuaalinen kahvitauko