Alueellinen kampanja Alma-verkostossa houkutteli helsinkiläisiä lähikuntien matkailukohteisiin | Case Helsingin lähikunnat

Helsingin lähikunnat referenssi

Askolan, Pukkilan ja Myrskylän kunnat toteuttivat kesällä 2021 Alman kanavissa kampanjan, jonka tavoitteena oli houkutella helsinkiläisiä tutustumaan kuntien matkailukohteisiin. Useamman viikon pituinen kampanja kohdennettiin Alma-verkostossa alueellisesti Helsingin alueelle, ulkoilusta ja luonnosta kiinnostuneille.

”Olemme erittäin tyytyväisiä kampanjan tuloksiin. Saimme kampanjan aikana hyvin uusia matkailijoita Helsingistä. Myös kuntiemme yrityksiltä on tullut hyvää palautetta kampanjasta ja sen myötä tulleista, mainontaa nähneistä matkailijoista. Alma-verkoston alueellisen kampanjan lisäksi Etuovessa toteutetut display-kampanjat ovat tukeneet kuntien tonttimyyntiä hyvin. Mainonta Alman kanavissa selkeästi toimii.”

– Marko Tiirinen, elinvoimapäällikkö, Askolan kunta

Alma Visuals (Celtra) -työkalulla toteutettu luova mainosratkaisu

Mainosformaattina käytettiin desktopin paraatipaikkaa, jonka aineisto toteutettiin Celtralla. Celtra-työkalun avulla voidaan toteuttaa täysin uudenlaisia kampanjaratkaisuja tai rikastaa perusmainosmuotoja uusilla elementeillä.

Aineistoihin muokattiin karttaan reitti Helsingistä kuntien matkailukohteille. Kohteiden kuvia pyöritettiin vaihtuvasti karusellissa kartan vieressä ja jokaisesta kohteesta linkitettiin suoraan kohteen omille sivuille.

Kampanja sai helsinkiläiset liikkeelle

Kampanja toimi erinomaisesti ja sai helsinkiläiset tutustumaan lähikuntien matkailukohteisiin ja nähtävyyksiin.

”Tässä on loistava esimerkki kuntien matkailumarkkinoinnin yhteistyöstä. Yhteistyötä rakentamassa on ollut myös Silmu Ry. Kunnilla on ollut yhteinen tavoite ja samaan hiileen puhaltamalla on saatu aikaiseksi hieno kampanja, jolle saadaan varmasti jatkoa. Kampanja tarjosi helsinkiläisille matkailijoille valmiin suunnitelman, jossa mukavaa lomatekemistä riitti koko päiväksi tai jopa pariksi.”

– Toni Juvonen, myyntipäällikkö, Alma Mediaratkaisut

Kiinnostuitko tunnettuuden kasvattamisesta?

Näillä keinoilla kasvatat yrityksesi tunnettuutta

Lue seuraavaksi

Sisältömarkkinointi kasvatti Raahen tunnettuutta / Case Raahen kaupunki

Raahen kaupunki halusi tavoittaa yrityspäättäjät ja tehdä tunnetuksi Raahen seudun elinvoimaa ja mahdollisuuksia yrityksille. Sisältömarkkinointikampanja Kauppalehdessä toi pienen kaupungin aktiiviselle meiningille valtakunnallista näkyvyyttä. Tulokset ylittivät […]

Tästä referenssiin

Ääni kuuluviin sisältömarkkinoinnilla – Näin työttömyyskassa sai sadat tuhannet tärkeiden yhteiskunnallisten asioiden äärelle / Case KOKO-kassa

Kuinka kertoa monimutkaisesta mutta tärkeästä asiasta mahdollisimman laajalle joukolle? Korkeasti koulutettujen työttömyyskassa KOKO on tavoittanut satoja tuhansia lukijoita Iltalehden natiiviartikkeleilla ja toimivalla display-mainonnalla. Niiden avulla […]

Tästä referenssiin

Ota yhteyttä

Copyright © 2024