Alma Media > Mainostajat > Mainosratkaisut > IL-palat

IL-paloissa on uusi koukuttava mainospaikka, joka tuo sosiaalisesta mediasta tutut lyhytvideot kotimaiseen ja luotettavaan mediaympäristöön. Suomen johtavan digimedian Iltalehden IL-palat -uutisvirralla on miljoonayleisö joka viikko.

Sama tuttu formaatti kuin Reels, TikTok ja Stories, mutta luotettavassa kotimaisessa mediaympäristössä.


Tavoittaa laajasti suomalaiset
IL-paloilla yli miljoona käyttäjää viikossa. Sivunäyttöjä on 5,1 miljoonaa viikossa.


Turvallinen, kotimainen ja luotettava mainosympäristö
Mainoksesi esiintyy laadukkaassa ja vastuullisessa mediaympäristössä journalistisen uutisvirran keskellä, ei satunnaisten somesisältöjen välissä.


Somesta tuttu lyhytvideoiden mainosformaatti, suuri vaikuttavuus ostovoimaisessa kohderyhmässä
Hyödynnä jo olemassa olevia mainosmateriaalejasi ja tuo ne tehokkaaseen mediaympäristöön missä kohdistat mainoksesi tarkasti haluamallesi kohderyhmälle.

Ainutlaatuinen mainospaikka yhdistää somen vetovoiman perinteisen median uskottavuuteen

Miksi valita mainospaikka IL-paloissa?

  • Kattava tavoittavuus kaiken ikäisissä suomalaisissa
  • Luotettava ympäristö uutisvirrassa
  • Seuraajat ostovoimaisia suomalaisia

Hyödyt mainostajalle:

  • Korkea sitoutuminen ja nopea huomio
  • Monipuoliset kohdennusmahdollisuudet
  • Helppo käyttöönotto: Voit hyödyntää olemassa olevia somevideoitasi sellaisenaan IL-paloissa, mikä tekee kampanjoiden toteuttamisesta vaivatonta, tai voit tilata meiltä myös koko videotuotannon, kysy lisää Brand Studiosta

”IL-palojen suosio kertoo sen nerokkuudesta; nopea, käyttäjäystävällinen ja koukuttava tapa kuluttaa uutisia.
Iskulauseemme on ’Kiinnostavimmat nopeasti’ ja se todellakin pitää paikkaansa.”

– Jenni Smith, Tuottaja, IL-palat

IL-palat videokooste

Mediasta: IL-palat on Iltalehden uusi, innovatiivinen tapa kuluttaa uutisia

IL-palat uutisvirrassa nostetaan esiin kiinnostavimpia videoita ja kuvia, tiivistetään suurten uutisaiheiden keskeiset kohdat sekä tuodaan esille uusia näkökulmia ja mielenkiintoisia yksityiskohtia. Sisältöä tuotetaan kulutettavaksi puhelimella helposti ja nopeasti selaten, kuten käyttäjät ovat tottuneet selailemaan sisältöjä somekanavissa. Kuluttaessaan IL-paloja lukija on aidosti uppoutunut aiheeseen. Sisältö koetaan henkilökohtaisemmaksi, kun toimittaja kertoo ”juuri sinulle”.

Näin mainospaikka IL-paloissa toimii:

Lyhytvideomainoksesi näkyvät Iltalehden IL-palojen uutisvirrassa pystyvideoina, jotka käynnistyvät automaattisesti käyttäjän selatessa sisältöä. Mainokset sulautuvat saumattomasti muun sisällön joukkoon, tarjoten käyttäjille luontevan ja miellyttävän kokemuksen.

Vinkki! Pidä videosi ytimekkäänä ja tuo tärkein viestisi sekä brändisi esille heti alussa.
Ensimmäiset sekunnit ovat kriittisiä katsojan huomion vangitsemiseksi.

Kenelle sopii?

Tee mainontaa IL-paloissa erityisesti silloin, kun haluat hyödyntää somekanavista tuttua videomainontaa luotettavassa kotimaisessa mediaympäristössä, ja erottua uutisvirran välistä brändilläsi.

Haluatko tehdä vaikutuksen yleisöösi tässä uniikissa ympäristössä?
Ota yhteyttä mediamyyntiin:

  • Antamiasi tietoja käytetään vain tähän yhteydenottopyyntöön vastaamiseen. Tietosi poistetaan järjestelmästämme automaattisesti 12 kuukauden kuluttua.

Lähteet: GA vko 4 2025