Alma Media > Mainostajat > Alma mainostajalle > Ajankohtaista mainostajalle -uutisarkisto

Ajankohtaista mainostajalle -uutisarkisto

Tältä digimarkkinointi näyttää 2025 – Trendit ja vinkit markkinointipäättäjälle

Trendit

Retail Buying Study 2024: Näin kuluttajaelektroniikka päätyy suomalaisten ostoskoreihin

Tutkimus

Kolme myyttiä kontekstuaalisesta kohdentamisesta – Katso ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit -webinaari!

Ohjelmallinen mainonta

Ajankohtaista autokaupasta -webinaaritallenne: Tee parempaa liiketoimintaa datan avulla

Autoilun datakatsaus

Alma Spotlight – Ramona Varkoi, Oras Group: Suomessa on erittäin hyvät edellytykset tehdä ohjelmallista mainontaa monipuolisesti ja tuloksellisesti

Alma Spotlight

Retail Buying Study 2024: Huonekalut ostetaan yhä myymälästä

Tutkimus

Nämä ovat Suomen arvostetuimmat brändit – Katso Brand Talk 2024!

Tutkimus

Asiaa evästeistä: Google ei poista kolmannen osapuolen evästeitä, vaan siirtää päätöksen käyttäjälle

Kohdentaminen

Mainostaja, kontekstuaalisen kohdentamisen tarjoajalla on väliä

Just bidding

Retail Buying Study 2024: Päivittäistavaroiden ostoprosessi suoraviivaistui – siirtymää verkko-ostamiseen ei näkyvissä

Tutkimus

Vuosi hiilijalanjäljen mittaamista Almalla – miten vastuullisuudesta tulee osa digimainonnan arkea?

Vastuullisuus

Retail Buying Study 2024: Autojen ostoprosessi ja verkkomarkkinoinnin valtava merkitys

Tutkimus

Alma Spotlight kesäjakso – Alman mediamyynti paljastaa: Näillä taidoilla pärjäät kun mediaostaminen automatisoituu

Alma Spotlight

Alman kesäedut 2024

Kesä

Alma Spotlight -podcast

Kesän matkailukausi on pian kuumimmillaan: Kohdenna kesän mainoskampanjat näiden kyselytulosten avulla

Matkailu

Retail Buying Study 2024: Miten suomalaisten ostokäyttäytyminen on muuttunut?

Tutkimus

Kaikki mitä sinun tarvitsee tietää Googlen uusimmasta aikataulun lykkäämisestä

Just bidding

Ajankohtaista autokaupasta -webinaaritallenne: Alkuvuoden käytettyjen autojen kauppa ennätystahdissa

Autoilun datakatsaus

Alma Spotlight – Juuli Pelkonen, Adform: Meillä kaikilla on vastuu ylläpitää kotimaisten toimijoiden elinvoimaisuutta myös ohjelmallisessa mainonnassa

Alma Spotlight

Näin suomalaiset viettävät kesäänsä 2024

Kesäkysely

Alma Spotlight – Jonne Salovaara, Dagmar: Evästeetön tulevaisuus on jo nykyisyyttä

Alma Spotlight

Näin Suomi bidaa vuonna 2024 – lataa ohjelmallisen mainonnan katsaus

Tutkimus

Alma Spotlight: Tältä näyttää ohjelmallisen mainonnan vuosi 2024

Alma Spotlight

Toimitilatutkimus: päättäjistä 39 % harkitsee uusien tilojen hankkimista

Alma tutkii

Just bidding: Mainostaja, post cookie  -strategian aika on (aivan viimeistään) nyt!

Just bidding

Katso webinaaritallenne: Ajankohtaista autokaupasta – hybridit jatkavat voittokulkuaan

Autoilun datakatsaus

Vastuullisuuden edelläkävijä K-ryhmä käyttää Alma Hiilimittaria

Vastuullisuus

Ajankohtaista autokaupasta: Hybridiautojen suosio jatkoi kasvuaan

Autoilun datakatsaus

Finanssitutkimus: Sijoittajayleisö luottaa kotimaisiin talousmedioihin

Alma tutkii

Autoilun datakatsaus: Iltalehti tavoittaa autoilevat suomalaiset

Autoilun datakatsaus

Alma Spotlight – Pekka Kotilainen, IPG Mediabrands: Suomen ohjelmallisen mainonnan kenttä on valmistautunut yllättävänkin hyvin evästeettömään maailmaan

Alma Spotlight

Kysely paljastaa: suomalainen valitsee lomansa hinta edellä

Alma tutkii

Katso webinaaritallenne: Vastuullisen digimainonnan mittaaminen

Vastuullisuus

PäättäjäMind – Vastuullisuus yrityksissä

Vastuullisuus

Näin vaikutat digimainontasi hiilijalanjälkeen

Vastuullisuus

Alma Spotlight – Dina Abdel-Hamid, Dentsu: Huomion pitäisi olla lähtökohta kaikentyyppisessä mainonnan tekemisessä ja mittaamisessa

Alma Spotlight

Autoilun datakatsaus: Alma Businessmedioiden autoaiheiset sisällöt kiinnostavat

Autoilun datakatsaus

PäättäjäMind – Yrittäjät

Tutkimus

Alma Hiilimittari kertoo digimainontasi päästöt

Ajankohtaista autokaupasta: Sähköautot ja hybridit kasvattavat suosiotaan

Autoilun datakatsaus

PäättäjäMind – Digitalisaatio yrityksissä

Tutkimus

Mitkä tekijät vaikuttavat digimainonnan hiilijalanjälkeen? – Alma Hiilimittari kertoo sen

Vastuullisuus

Ymmärrä asiakastasi, jos haluat markkinoida hänelle paremmin

B2B-markkinointi

Ajankohtaiset yleisöt: Loppuvuosi on mainostajallekin juhlaa

Kohdentaminen

Onko kotimaisen median ostaminen vastuullisuusteko (ja millä hinnalla)?

Just bidding

Tutkimus: Alma Businessmedioiden yleisö auto-ostoksilla

Tutkimus

Alma Talk: Asiakasymmärryksellä parempaa B2B-markkinointia

Tekoäly

Alma Spotlight – Selja Selenius, OIKIO: Onhan tässä saatu yhdessä rakennettua ihan mahtava ekosysteemi!

Alma Spotlight

Autoilun datakatsaus: Tunne yritysten autohankinnoista päättävät paremmin uuden tutkimuksen avulla

Tutkimus

PäättäjäMind – Mitä ylimmän johdon agendalla on juuri nyt?

Tutkimus

Alma Spotlight – Daniil Ivanov, Tulos Helsinki: Mainonnan hiilijalanjälki on kuuminta alalla juuri nyt!

Alma Spotlight

PäättäjäMind – Tutkimusmatka päättäjän mielenmaisemaan

Tutkimus

Suomen arvostetuimmat brändit on taas listattu! Katso Brand Talk 2023

Brändit ja markkinointi

Alma Talk -podcast, jakso 3: Luovuus

Markkinointi

Alma Talk -podcast, jakso 2: Tekoäly

Markkinointi

Alma Talk – Nyt podcastina!

Alma Talk

Alma Talk -podcast, jakso 1: Markkinointi

Markkinointi

Webinaaritallenne: Digimainonnallakin on hiilijalanjälki

Vastuullisuus

Näin tavoitat finanssitoimialan ammattilaiset

Kohdentaminen

Ajankohtaiset yleisöt: Vinkit, miten tavoittaa asiakkaat kesällä ja syksyn alkaessa

Kohdentaminen

Tee videomainoksestasi se video, jota halutaan katsoa

videomainonta

Tavoita, mainosta ja vaikuta työsuhdeautoilijoihin

Autoilun datakatsaus

Tutustu ohjelmallisen mainonnan tiimiin

Alma Media aloittaa digitaalisen mainonnan hiilijalanjäljen mittaamisen ensimmäisenä mediatalona Suomessa  

Vastuullisuus

Luottamus printtiin voi paremmin kuin koskaan

Tutkimus

Kesäkysely 2023: Näin suomalaiset panostavat kesänviettoon

Tutkimus

Tuskanhuutoja evästeettömästä maailmasta?

Just bidding

Näin tavoitat lätkäfanit ja muut penkkiurheilijat

Kohdentaminen

Kohti älykkäämpää kohdentamista: Kohdenna konteksteihin

Kohdentaminen

Kohdentamisen aika ei ole ohi

Kohdentaminen

Vaalimainonta Alman medioissa

Vaalit

Ajankohtaiset yleisöt: Näin tavoitat suomalaisen kevät- ja kesäkansan

Kohdentaminen

Alman kesäedut 2023

Kesä

Iltalehti on Suomen suurin uutismedia. Ai, että miksi?

Tutkimus

Alma Talk: Näin Suomi bidaa ja kohdentaa

Tutkimus

Pysy autoilevien kohderyhmien pulssilla – kävijätutkimuksesta dataa kysynnästä

Tutkimus

Nettivene on uudistunut – nyt on oikea aika aloittaa mainonta

Nettivene

Attention! Huomio huomioarvoon

Just bidding

Nettimoto tavoittaa motoristit – kauppapaikka antaa dataa kuluttajakäyttäytymisestä

Nettimoto

Automarkkina NYT: Katsaus Suomen suurimman markkinapaikan vuoteen 2022

Autoilun datakatsaus

Näin Suomi bidaa: Evästekato mietityttää ohjelmallisen mainonnan ostajia

Tutkimus

Ajankohtaiset yleisöt: Vinkit, miten kohdennat mainontaa juuri nyt

Kohdentaminen

Miten luottavaisesti talouteen suhtaudutaan 2023? Näin yleisö vastasi

Tutkimus

Kohti älykkäämpää kohdentamista: Näin käytät omaa dataasi

Kohdentaminen

Kohti älykkäämpää kohdentamista: Julkaisijan ja mainostajan oma data paremmin käyttöön

Kohdentaminen

Automarkkina NYT: Suosituksia ja näkökulmia automainontaan

Tutkimus

Automarkkina NYT: Tällainen on autonostaja vuonna 2022

Tutkimus

Kohti älykkäämpää kohdentamista: Rakennuspalikat parempaan kohdentamiseen

Kohdentaminen

Automarkkina NYT: Käyttövoimat puhuttavat

Tutkimus

Kohti älykkäämpää kohdentamista: Tulevaisuus on jo täällä

Kohdentaminen

Automarkkina NYT: Autoilun kustannukset ja uudet omistamisen muodot

Tutkimus

Hyödynnä loppuvuoden sesongit kohdentamisessa

Kohdentaminen

Puhuvatko myynti ja markkinointi vieläkään keskenään?

B2B-markkinointi

Alma Talk: Mikä B2B-markkinoijia puhututtaa?

B2B-markkinointi

Kohdenna mainontaa datasegmenteillä ja tavoita business-päättäjät

Kohdentaminen

Mainostajalle: Autotutkimus kertoo, millaisia autoja nyt harkitaan

Tutkimus

Tutkimus: Näin autonostajat käyttäytyvät markkinapaikoilla

Tutkimus

Ruokaintoilijat ja kotileipurit kiinni kohdennetulla mainonnalla

Kohdentaminen

Vaikuta valintoihin videomainonnalla

Video

Viisi markkinoinnin trendiä 2022 – näistä vielä puhutaan

Trendit

Älä unohda brändimainontaa ohjelmallisesta!

Löydä luovuus! Apunasi on tekoäly, rohkeus, liikkuva kuva ja data

Markkinointi

Brand Talk 2022: Vuoden arvostetuimmat brändit on listattu 

Brändit ja markkinointi

Kohdenna mainontaa yleisön lifestyle-valintojen perusteella

Kohdentaminen

Mitä tapahtuu, kun mainostaja lakkaa mainostamasta?

Brändit ja markkinointi

Mitä yhteistä on mummolla ja mainostajalla?

Retail Buying Study

Senkin taitava sisältömarkkinoija, tämän sinä jo tiesit

sisältömarkkinointi

Miten kohdentaa mainontaa eri harrastuksista kiinnostuneille?

Kohdentaminen

Miten aikaansaadaan kasvua brändillä ja datalla tulevaisuudessa

Data

Alma Talk: Jokainen asiakas on jo digitaalinen asiakas

Retail Buying Study

Retail Buying Study 2022

Retail Buying Study

Tiedätkö, millaisessa seurassa brändisi näyttäytyy?

Brand Safety

Kesäkysely 2022: Nyt panostetaan kesän viettoon!

Kesäkysely

Alma investoi datakyvykkyyksiensä kehittämiseen ja vastaa näin kolmannen osapuolen evästeiden vähenemiseen

Kävijätutkimus paljastaa autoilun markkinapaikkojen kuluttajatottumukset

Tutkimus

Näin kohdennat mainontaa auton hankintaa suunnitteleville

Kohdentaminen

Tavoita ostovoimaiset sisustajat

Sisustaminen

Videomainonnan mahdollisuudet laajenevat, uusia formaatteja Almalla!

Video

Kevät ajaa veneilijät, karavaanarit ja motoristit netin markkinapaikoille

Markkinapaikat

Alma panostaa autoilun ja liikkumisen sisältöihin keskitetyllä autotoimituksella

Autoilu

Näin Suomi bidaa vuonna 2022 – lataa ohjelmallisen mainonnan katsaus

Videomainonnan selvitys: Videomainonta brändinrakentajana

Video

Alma Talk: Markkinoinnin trendit 2022

Brändit ja markkinointi

Sijoittamisesta kiinnostuneet kiinni kohdennetulla mainonnalla

Kohdentaminen

IL Sähköautot tarjoaa uusia sisältömarkkinointi-mahdollisuuksia

Autoilu

Painetut liitteet, kuvastot ja esitteet digitaalisessa formaatissa? Alma tarjoaa monipuoliset ja kustannustehokkaat ratkaisut mainostajalle

Digitaalisuus

Tavoita asumisesta kiinnostuneet kohdennetulla mainonnalla

Kohdentaminen

Tavoita 1,2 miljoonaa penkkiurheilijaa kohdennetulla mainonnalla

Kohdentaminen

Neurotutkimus: Millainen on mainonnalle otollinen mediaympäristö?

Konteksti

Konteksti apuna mainonnan tehostamisessa

Konteksti

Näillä ratkaisuilla otat haltuun toimitila- ja kiinteistöpäättäjien kohderyhmän

Toimitilat

Vuoden toimisto -kilpailun finalistit julki

Vuoden Toimisto

Alma Talk: Vastuullisuuden markkinointi

Vastuullisuus

Usein kysyttyjä kysymyksiä evästeettömästä maailmasta

Monikanavaiset ratkaisut tavoittavat digissä ja printissä

Jatkuvan mainonnan hyödyt

Markkinointi

Alma on siirtynyt first price -huutokauppamalliin ohjelmallisessa mainonnassa

Iltalehti on Suomen suurin digitaalinen uutismedia

Alma Talk: Autoilun ja liikkumisen trendit

Kesä saa suomalaiset liikkeelle ja kuluttamaan

Toimialakatsaus: Ratkaisujen vuosi

Alman kesäedut 2021

Programmatic Guaranteed tarjoaa uusia mahdollisuuksia ohjelmalliseen mainontaan

Alma Talk: Luovuus ja Data

Keyword-listat brand safetyn turvaajina – vai ovatko sittenkään?

Viewability on tehokas mittari verkkomainonnan kehittämiseen

Kohdennettua mainontaa tarkasti mallinnettujen demografiasegmenttien avulla

Alma Talk: Sisältömarkkinoinnin tulevaisuus

B2B-sisältömarkkinointi muuttuu

Muistilista hyvään B2B-sisältömarkkinointiin

Brand Safety ja Brand Suitability – asiapuhetta vai turhia uhkakuvia?

Alma Talk: Markkinoinnin trendit 2021

Kuntavaalit tulevat – Alma tavoittaa äänestäjät

Mikä on Transparency & Consent Framework ja mihin se vaikuttaa? Kerroimme webinaarissa.

Iltalehti tavoittaa joka viikko yli 3 miljoonaa suomalaista

Mainostajan ystävänpäiväedut 2021

Miten Apple IDFA:ssa tapahtuvat muutokset vaikuttavat digimainontaan?

Mainostajan talviedut 2020-2021

Google Chromen päivitys rajoittaa raskaiden mainosaineistojen näkymistä

Yrittäjien näkymiä loppuvuodelle

Pippuri.fi tavoittaa entistä laajemman yleisön, joka haluaa syödä hyvin

Alma Talent tavoittaa liike-elämän päättäjät ja vaikuttajat

TCF-standardin uusi versio käyttöön

Kesällä hellitetään kukkaron nyörejä ja lomaillaan kotimaassa

Mainostaja, helpota perheiden arkea

Alman kesäedut 2020

Media poikkeusaikana

Iltalehti on aina läsnä

Yrittäjä, näin markkinoit tehokkaasti poikkeustilanteessa

Tyyli.com on ehdolla vuoden muotivaikuttajaksi – Fashion Finland palkitsee suomalaisen muodin tekoja

Iltalehti.fi tavoittaa suomalaiset entistä paremmin

Viekö mainontasi kohti rakastettavaa vai vaikeasti tavoitettavaa brändiä?

Tässä ovat kauden parhaat digikampanjat

Mobiilimainonta ohittaa tv-mainonnan

Alman talviedut 2019-2020

Hyvä tarina ei riitä

Brändit ja markkinointi

Vältä ympäristökatastrofi – Näin mediaympäristö vaikuttaa mainoksesi tehokkuuteen ja uskottavuuteen

Asiakas löytyy jo strategiasta, nyt on siirryttävä tekoihin

Brändit ja markkinointi

Tässä ovat kevätkauden parhaat digikampanjat

Superskillsin vertailupalvelu osaksi MarMain verkkosivustoa

Näin taklaat luovan työn haasteet

Brändit ja markkinointi

Ei aikaa sen oikean etsimiseen? Anna markkinoinnin matchmaker-palvelun löytää sinulle sopivin kumppani

Kuluttajat kaipaavat brändeiltä aitoja tekoja

Brändit ja markkinointi

“Testaa oletko…” – Sitouta asiakkaasi osallistavalla testillä tai kyselyllä

Tässä ovat talvikauden parhaat digikampanjat

Laadukas sisältö + laajasti tavoittava media + samaistuttava vaikuttaja = lyömätön yhtälö

Alman kesäedut 2019

Alma Media aloittaa kauden parhaiden digikampanjoiden palkitsemisen

Huimaa kasvua Tekniikka&Talouden, Tivin ja Talouselämän printtilehtien lukijamäärissä

Bannerimainontako muka tylsää? Lisää luovuutta ja vaikuttavuutta älybannerilla

Sisältömarkkinoinnin trendit 2019

Vinkit toimivan mainosaineiston toteuttamiseen ja optimointiin

Vaalimainonta haltuun

Tähtää Arkadianmäelle, osu lähelle

Rantapallo palkittiin vuoden matkailuvaikuttajana

Mikrovaikuttaja tuntuu samaistuttavalta

Brändit ja markkinointi

Vinkit turvalliseen videomainontaan ja sen mittaamiseen

Brändi rakentuu asiakaskokemuksen kautta

Brändit ja markkinointi

Mobiilimainonnan teho nousee, kun sen parissa voi tehdä jotakin

Sanomalehti kuuluu lähes jokaisen suomalaisen arkeen

Toimisto menee vaihtoon, jos vuorovaikutus ja henkilökemiat eivät pelaa

Markkinointi

Neljä ajankohtaista kysymystä ohjelmallisesta ostamisesta

Hyvä sisältömarkkinointi hyödyttää sekä yritystä että sen asiakasta

Kesällä nautitaan elämästä ja höllätään kukkaron nyörejä

Uuden Suomen blogifoorumeihin lisää mielenkiintoisia teemoja

Vauras kuluttaja poimii tyyli-ideoita talousmediasta

Tärpit ja konkreettiset neuvot

Sijoittajat arvostavat vinkkejä, joilla pistetään eurot poikimaan

Uusi tietosuoja-asetus tarkoittaa muutoksia myös mainostajan näkökulmasta

Mikä motivoi päättäjiä? Tutkimus valottaa suomalaisen päättäjän omakuvaa

Jarru pois päältä ja lisää markkinointia

Markkinointi

Työnantajabrändi hukassa? Työnantajamielikuvalla on valtava merkitys

Trendit

Tulevaisuuden työelämä -blogifoorumi käynnistyi Uudessa Suomessa

Näyttäviä rich media -toteutuksia Alma Visualsin (Celtra) avulla

Mainonnan laatu ja katsaus vuoden 2018 ohjelmalliseen ostamiseen

Uuden Suomen vilkkaat vaaliviikot

Alma Talentin lehtien takakansien ilmoituskokoihin pieniä muutoksia

Uusi Suomi terävöityy ja tuo uusia mainospaikkoja

Maakuntamediat erinomaisia päättäjäfoorumeita

Talouselämä uudistuu 6.10.

Alma News & Lifen talviedut 2017

Mediapalveluissa poikkeusaikatauluja

IL kokosivu

IL kokosivu – ota Iltalehti haltuun printissä, desktopissa ja mobiilissa

Alman kesäedut 2017