Alma Median sisältöjen laatukriteerit
- Sisällön pitää olla todenmukainen, ei keksittyä. (esimerkiksi henkilöiden pitää olla oikeita ja haastateltavien yhteystiedot pitää voida toimittaa tuottajalle mahdollisia tarkistuksia varten)
- Väärää tietoa ei saa julkaista. (Tutkimuksiin pitää löytyä linkki)
- Tapausesimerkkien ihmiset ovat mukana omasta tahdostaan.
- Sisältö on suomen kieltä niin pitkälle kuin mahdollista. Käytetään muotoja, joita julkaiseva media käyttää. Yrityksen nimi voidaan kirjoittaa brändin käyttämällä tavalla.
- Hinta ja tuotetieto ei ole pääosassa tai sisällön kärki.
- Kuvissa ei saa olla tekstiä, se ei ole saavutettava eikä sovellu artikkelisisältöön
- Sisältö voi kertoa, miltä tuote tuntuu, mihin sitä käytetään, miten se hyödyttää tai mitä tapahtuu, kun sitä käytetään.
- Sisältömarkkinoinnin sisällöt ovat kerronnan keinoin toteutettuja sisältöjä, ei palvelukuvauksia tai tuote-esitteitä. (Tuotetieto voidaan nostaa displaymainonnan keinoin esim. retargetointikampanjalla)
- Sisältömarkkinoinnin tiimillä/päätoimittajalla on oikeus tarkistaa sisällön tyylin ja eettisyyden sopivuus julkaisevaan mediaan.