Korkeatasoinen saarihuvila löysi ostajansa Kauppalehden avulla
Korkealaatuisia saaritontteja sekä niille rakennettuja vapaa-ajan asuntoja myyvä, ja lähialueille rakennuspalveluita tarjoava Saaripaikat.fi toteutti Kauppalehdessä alkukesästä 2018 kampanjan, jolla haluttiin saattaa myynnissä ollut tasokas saarikiinteistö juuri oikean kohdeyleisön tietoon.
Tarkasti rajattu kampanjatoteutus tuotti tuloksia nopeasti, ja kirvoitti mainostajalta ylistäviä kommentteja kun kauppaa syntyi nopeasti ja juuri toivotulla tavalla.
Selkeä tavoite ja rajattu kohderyhmä mahdollistivat napakan kampanjatoteutuksen
Mainostajan tavoitteena oli löytää ostaja Turunmaan saaristossa, Kemiönsaaressa sijaitsevalle näyttävälle uudiskohteelle. Markkinoitavan kohteen korkean tason tiedettiin rajaavan potentiaalista ostajajoukkoa, mikä otettiinkin huomioon jo kampanjaa suunniteltaessa.
Kampanjan mediaympäristöksi valikoitui Kauppalehti, jonka verkossa julkaistiin kahden päivän mittainen, perjantaille ja lauantaille ajoitettu desktop-videoparaatimainos. Toteutus rakennettiin Celtra-työkalulla, joka mahdollistaa näyttävienkin rich media -mainosratkaisujen toteuttamisen helposti. Nopealla aikataululla tuotetun luovan aineiston toteutti videotuotantoyhtiö Digital Factory.
Verkkokampanja kohdennettiin pääkaupunkiseudun alueelle, ja sen lisäksi myytävästä kohteesta julkaistiin ilmoitus Kauppalehden printin Loma-asuntopörssissä.
Case_Saaripaikat_Kauppalehti_videoparaati
Kampanjan tarkka rajaaminen niin ajallisesti kuin mediavalinnan ja alueellisen jakelunkin osalta oli perusteltua, sillä tavoitteet olivat alusta asti selkeät – suurten massojen sijaan haluttiin tavoittaa rajallinen joukko potentiaalisia tosiostajia ja panostaa huomion herättämiseen valitussa kohderyhmässä.
Videomainonta Kauppalehden verkossa herätti tosiostajat ja toi nopeaa kauppaa
Kampanja osoittautui erittäin tulokselliseksi, sillä mainostetulle kohteelle löytyi ostaja lyhyessä ajassa ilman että markkinointia tehtiin Kauppalehden lisäksi muissa kanavissa.
Mainostaja Saaripaikat.fi oli erittäin tyytyväinen kampanjaan, ja yhtiön toimitusjohtaja Pekka Jatkola kommentoikin kaiken sujuneen juuri odotetulla tavalla: toteutus oli vaivatonta, ja kampanjan käynnistyttyä yhteydenottoja tuli juuri toivotuilta, ostovoimaisilta asiakkailta.
Tuloksellinen kohderyhmän tavoittaminen oli havaittavissa myös verkkokampanjan raportoinnissa. Siitä ilmeni videoparaatin keränneen eniten klikkauksia korkeakoulutetuilta yleisöiltä, joiden talouden tulotaso on korkea.
Kampanjamme toimi juuri kuten pitääkin. Kauppalehden kautta tavoitimme juuri oikean kohderyhmän, mikä näkyi myös mainostamamme kohteen myyntityössä: puhelutulvan sijaan saimme yhteydenottoja juuri haluamiltamme tosiostajilta, ostovoimaisilta asiakkailta.
Tästä on hyvä jatkaa loppukesällä valmistuvan seuraavan upean saaripaikan markkinoinnin tiimoilta.
– Pekka Jatkola, toimitusjohtaja Saaripaikat.fi