Alman työnantajalupaus korostaa rohkeutta ja yhteistyötä
Almalla päivitettiin työnantajalupaus keväällä 2024. Aiempi työnantajalupaus oli useita vuosia sitten tehty, joskin validoitu vuosittain.
– Tänä vuonna halusimme päivittää työnantajalupauksen, ja ottaa vielä entistä vahvemmin mukaan henkilöstön kaikista Alman toimintamaista. Työnantajalupausprojektia tehtiin sisäisesti kansainvälisen Alma EB Hub -tiimin kesken ja siihen osallistettiin satoja työntekijöitä henkilöstökyselyjen ja syvempien haastattelujen kautta, kertoo Lotta Väinölä, Head of Employer Branding Almalta.
– Projektin aikana opimme valtavasti sekä työntekijäkokemuksesta teorian tasolla, mutta myös almalaisista, heidän arjestaan, sekä Alman vahvuuksista työnantajana, jatkaa Lotta.
Alman vahvuuksina korostuu ystävällinen kulttuuri, merkityksellinen työ ja mahdollisuus kasvaa
Valmiiseen työnantajalupaukseen sanoitettiin Alman vahvuudet: ystävällinen kulttuuri, työn vaikuttavuus ja mahdollisuus kasvaa.
– Vahvuudet löytyivät melko helposti ja ne olivat yllättäen hyvin saman kaltaiset eri osaajaryhmissä, ja jopa eri maissa. Halusimme luoda lupauksen ympärille myös kiinnostavan tarinan, joka jäisi mieleen ja siitä syntyi vielä ”rohkeus kasvaa yhdessä” -tematiikka, kertoo Lotta.
”Rohkeus kasvaa yhdessä” kiteyttää Almalle yrityksenä tärkeitä menestystekijöitä ja pitää sisällään myös viittauksen yrityksen kahteen tärkeään arvoon: rohkeuteen ja joukkuepeliin. Muuttuvassa liiketoimintaympäristössä on ollut merkittävää, että Almalla on tehty yksiköiden välistä yhteistyötä ja kokeiltu rohkeasti uusia toimintamalleja ja lähdetty uusille markkinoille kansainvälisesti. Alma on pysynyt kilpailukykyisenä mediatoimialan murroksessa.
– Henkilöstölle oli tärkeää, että tarinaan sanoitettiin rohkeus myös toisesta näkökulmasta, siitä arkipäiväisestä, jossa ylitämme itsemme esimerkiksi puhumalla vierasta kieltä, esiintymällä yleisölle tai olemalla eri mieltä kuin muut. Vaikka jokainen liikkuu välillä omalla epämukavuusalueellaan, meillä tukena on kannustava ja ystävällinen työyhteisö, jatkaa Lotta.
Yhteinen työnantajalupaus paikallisilla vivahteilla
Työnantajalupaus toimii pohjana Employer Branding -viestinnälle. Parhaimmillaan sen avulla voidaan lisätä myös yhteenkuuluvuuden ja yhdenvertaisuuden tunnetta sisäisesti. Lupauksen elementtejä pyritään tarjoamaan jokaiselle huolimatta siitä, työskenteleekö Kroatiassa myyjänä, toimittajana Suomessa tai kehittäjänä Slovakiassa.
– On kuitenkin sanomattakin selvää, että Kroatiassa työskentelevän myyjän lähityöympäristö on erilainen kuin Suomessa työskentelevän toimittajan. Niinpä työnantajalupaukseen on jätetty tilaa myös lokalisoinnille, kertoo Lotta.
– Työn merkityksellisyys esimerkiksi toimittajalle syntyy eri asioista kuin rekrytointiliiketoiminnassa työskentelevälle myyjälle. Kuitenkin molempien työ koetaan merkitykselliseksi, ja se on se yhdistävä tekijä, Lotta jatkaa.
- Julkaistu: 29.10.2024, 12:00
- Kategoria: Uutinen
- Teema: Töissä Almalla