Automarkkina NYT: Käyttövoimat puhuttavat
Sähkö, hybridi, bensiini vai kaasu? Pohdintaa sopivimmasta auton käyttövoimasta on varmasti jokainen autonostaja käynyt viime aikoina. Omat mausteensa tähän soppaan tuovat haasteet saatavuudessa sekä nopeat vaihtelut polttoaineiden hinnoissa.
Alma Businessmedioiden Autotutkimuksen mukaan:
- 59 % vastaajista voisi harkita hybridiauton ostoa
- 45 % kiinnostavat sähköautot
- 28 % on kiinnostunut bensiinistä käyttövoimana
Jopa 37 % vastaajista sanoo käyttövoiman valinnan olevan vaikeaa!
Hyödynnä sisältömarkkinointia ja ota keskustelu käyttövoimista haltuun
Auton ostoa harkitsevilla on tarve oikealle ja luotettavalle tiedolle eri käyttövoimien hyödyistä ja haitoista sekä esimerkiksi eri vaihtoehtojen elinkaarikustannuksista.
Vaikkapa perinteisellä display-mainonnalla eri käyttövoimien vertailu ja kaikkien näkökulmien esiintuominen voi olla haastavaa. Tällöin sisältömarkkinointi astuu kuvaan ja tarjoaa mainostajalle väylän ottaa keskustelu haltuun.
Viisi vinkkiä tehokkaaseen sisältömarkkinointiin:
- Valitse oikea mediaympäristö
Muun muassa Suomen suurin digitaalinen automedia IL Autot ja autoilun markkinapaikat Nettiauto ja Autotalli kokoavat autonostajaa kiinnostavat sisällöt yhteen. - Panosta sisältöön ja tuo keskusteluun kiinnostavia näkökulmia
Parhaat tulokset saavuttaa ammattilaisen kirjoittamalla sisällöllä. Alma Brand Studion tuottajat rakentavat sisällöt niin, että ne sopivat autoilun ja liikkumisen sivustoille, kiinnostavat ja vaikuttavat lukijoihin. - Pitkäjänteisyys ja artikkelisarjat vievät keskustelua eteenpäin
Ota yksi aihe haltuun ja vie viestiäsi systemaattisesti ja pitkäjänteisesti läpi eri kanavien eteenpäin. - Ohjaa oikeat yleisöt sisältöjen pariin
Hyväkään sisältö ei saavuta tavoitteitaan, jos sillä ei ole lukijoita. Kohdenna sisältöön ohjaavaa mainontaa oikein ja riittävästi. Hyödynnä laadukkaat sisällöt myös omissa kanavissasi. - Testaa, mittaa ja kehitä
Ole autonostajan pulssilla ja kokeile erilaisia näkökulmia. Tutkimuksen mukaan kuluttajat hakevat tietoa esimerkiksi merkkien tyyppivioista – uskallatko tehdä sisältömarkkinointiartikkelin niistä ja tarjota ratkaisut tyypillisten vikojen korjaamiseen?
Alma autoilu lukuina
Autoilevat kohderyhmät kattavasti haltuun monipuolisilla mainosratkaisuilla ja älykkäillä kohdentamisen keinoilla:
- Tavoita 1,55 milj. autoilusta ja liikkumisesta kiinnostunutta suomalaista Alman medioista
Lähde: Mind 2021 viikkotavoittavuus, kr. 18+ Autoilun markkinapaikat, liikkumisen palvelut, Iltalehti.fi Autot, Kauppalehti.fi, IL printti, KL printti.
Suomen suurimmat autoilun markkinapaikat Nettiauto ja Autotalli keräävät ainutlaatuista dataa, mitä autoilevat suomalaiset hakevat ja ostavat:
- Palveluissa tehtiin vuonna 2021 noin 156 miljoonaa hakua ja niiden kautta myytiin noin 660 000 autoa
Lähde: Nettiauto ja Autotalli
Viemme autoalan keskustelua eteenpäin journalistisilla sisällöillä:
- Iltalehti Autot on Suomen suurin digitaalinen automedia jopa yli 900 000 viikkokävijämäärällään
Lähde: FIAM-mittaus, viikot 38-41/2022
Haluatko lukea lisää autoilun datasta?
Ota Autoilun datakatsaus -sivusto seurantaan >>
Kiinnostuitko Alman autoilun ja liikkumisen palvelujen mainosratkaisuista?
Pyydä meidät kylään ja käydään yhdessä läpi autoalan kuulumiset ja suositukset markkinointiin.
- Julkaistu: 29.11.2022 klo 11:06
- Kategoria: Mainostajalle
- Teema: Autoilu, Autoilun datakatsaus, Tutkimus