Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Otavamedia ostaa Alma 360 Oy:n Alma Medialta

Otavamedia ostaa Alma 360 Oy:n Alma Medialta

Alma Media Oyj                                       Lehdistötiedote                     1.10.2015 klo 12.15

Otavamedia ostaa Alma 360 Oy:n Alma Medialta

Alma Media on tänään tehdyllä kaupalla myynyt asiakasmediaa ja sisältömarkkinoinnin palveluita tarjoavan Alma 360 Oy:n Otavamedialle. Kauppa astuu voimaan välittömästi.

Osapuolet ovat sopineet, ettei kauppahintaa julkisteta. Alma Media kirjaa kaupasta arviolta 1,3 miljoonan euron myyntitappion vuoden 2015 tulokseensa. Alma 360 Oy:n liikevaihdon vuodelta 2015 arvioidaan olevan noin 10 miljoonaa euroa.

Yrityskaupalla ei ole vaikutusta Alma 360 Oy:n henkilöstöön.

”Kasvava sisältömarkkinointi on kiinnostava liiketoiminta-alue, mutta nyt näemme parhaaksi fokusoida toimintaamme. Otavamedia on Alma 360:lle paras mahdollinen omistajayhtiö, josta kaupan myötä tulee selkeästi markkinajohtaja tällä liiketoiminta-alueella. Tämä tarjoaa myös asiakkaille selkeitä hyötyjä ja uusia mahdollisuuksia”, Alma Median Talousmedia ja yrityspalvelut -segmentin johtaja Juha-Petri Loimovuori toteaa.

”Asiakas- ja sidosryhmäviestinnästä, sisältömarkkinoinnista ja niihin liittyvästä liikkuvasta kuvasta on mahdollisuus rakentaa Otavamedian kolmas kivijalka aikakauslehtien kustantamisen ja digitaalisen liiketoiminnan rinnalle. Uskomme vahvasti, että kaikilla kolmella alueella on mahdollisuus hakea kasvua ja kannattavuutta”, Otavamedian toimitusjohtaja Pekka Harju jatkaa.

Otavamedian alkuvuodesta hankkimasta MCI Press Oy:stä, Otavamedian Asiakasviestinnästä, DeCo Mediasta ja Alma 360:stä muodostetaan yhtiö, jonka toimitusjohtaja on Mika Suortti. Uuden kokonaisuuden liikevaihto on lähes 20 M€ ja se työllistää yli 100 henkeä. ”Nyt syntyvällä uudella yhtiöllä on hienot näytöt ja vahva osaaminen tehdä ajateltua sisältöä ja mitatusti vaikuttavaa viestintää”, Mika Suortti kommentoi.

Lisätietoja:
Juha-Petri Loimovuori, johtaja Talousmedia ja yrityspalvelut, Alma Media
juha-petri.loimovuori@almamedia.fi, p. 0500 511036

Pekka Harju, toimitusjohtaja, Otavamedia Oy, pekka.harju@otavamedia.fi, p. 0400 400 913

Mika Suortti, toimitusjohtaja, MCI Press Oy, mika.suortti@otavamedia.fi, p. 040 588 5445

Alma Media lyhyesti
Alma Media on digitaalisiin palveluihin ja julkaisutoimintaan keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tuotteet tarjoavat uutissisältöjen lisäksi hyötytietoa elämäntyylin, työuran sekä liiketoiminnan kehittämiseen. Alma Median palvelutarjonta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Vuonna 2014 yhtiössä työskenteli keskimäärin 1 830 ammattilaista (ilman jakajia), joista noin neljännes toimi Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2014 liikevaihto oli noin 295 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

Otavamedia lyhyesti
Otavamedia Oy on suomalainen mediatalo, joka kustantaa Suomessa 26 aikakauslehteä. Otavamedia on markkinajohtaja aikakauslehdissä ja vahva toimija digitaalisella markkinalla. Yhtiön tunnetuimpia brändejä ovat Suomen Kuvalehti, Tekniikan Maailma, Nettiauto, Anna, Seura ja Kotiliesi. Otavamedia kuuluu Otava-konserniin, 125-vuotiaaseen, kannattavaan ja kehittyvään perheyritykseen.

  • Julkaistu: 1.10.2015 klo 12:15
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli