Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Aamulehden vuoden 2005 kirjankustannusohjelma laajeni 14 kirjaan

Aamulehden vuoden 2005 kirjankustannusohjelma laajeni 14 kirjaan

ALMA MEDIA OYJ    LEHDISTÖTIEDOTE          12.5.2005

Aamulehden vuoden 2005 kirjankustannusohjelma laajeni 14 kirjaan
 
Aamulehden tämänvuotinen kirjankustannusohjelma laajeni aiemmin kerrotusta kymmenestä teoksesta 14 kirjaan. Aamulehti tähtää laajalevikkisen kirjallisuuden julkaisemiseen. Jokaisen kirjan myyntitavoite on 10 000 kappaletta. Koko vuoden liikevaihtotavoite on 1,5 miljoonaa euroa.
 
Vuonna 2004 ilmestynyttä Aamulehden toimittaja Vesa Laitisen kirjoittamaa Raimo ”Raipe” Helmisestä kertovaa kirjaa ”Raipe–Vaatimattomuuden lyhyt oppimäärä” myytiin kuukaudessa 23 000 kappaletta. Jo ennen kustannusyksikön perustamista Aamulehti kustansi kirjoja, joista eniten myytiin Timo Jutilan ja Jussi Lähteen Juti-suomi-sanakirjaa, 55 000 kappaletta, mikä vei kirjan bestseller-listojen kärkisijoille.
 
Kustannusohjelmaan sisältyy henkilökuvauksia:
Jörn Donner: Stefan Lindforsin estetiikka Jörn Donnerin läpivalaisemana
JayJay Leskinen: Tää on myös mun maailma–Tommi Läntisen henkilökuva
 
kertomakirjallisuutta:
Petri Ahoniemi ja Janne Miikkulainen: Kamppailu tsunamia vastaan
Pauli Hanhiniemi: Soitto on sanoja–Pauli Hanhiniemen tekstejä ja proosaa
Riku Suokas: (Se oli vain) ajan kysymys–Stand up -komiikkaa
Olli Kemmo: Otetaas selkoo–Moron tutkija testaa ja kokeilee
Arto Komulainen, Risto Etelämäki ja Bruno Maximus: Kummalliset kansanhuvit
 
näytelmiä:
Sirkku Peltola: Suomen hevonen–Komediallinen näytelmä Suomen maaseudusta 2000-luvulla
 
varhaisnuorten ja lastenkirjallisuutta:
Pekka Pakkala ja Patrick Wester: Karmivia tarinoita–Kummitusjuttuja lapsille ja nuorille
 
visailuja:
Juho K. Juntunen ja Antti Marttinen: Rocktietäjän taskulämmin
Olli Helen: Tunnetko Tuntemattoman? (ilmestynyt)
 
aforismeja:
Marja Holm: Muurahainen ryhtyy Luojaksi (ilmestynyt)
 
ruokakirjallisuutta:
Petri Kerkkäinen ja Saara Vesikansa: Ja alussa oli sipuli. Yhdeksän sipulilajia keittiömestarin käsissä
 
oppikirjoja:
Arto Fröjd ja Anna-Mari Saarenmaa: Oikean uutisen jäljillä–Medialukutaidon työkirja opettajille, opas sanomalehden maailmaan
 
Aamulehden kirjankustannusyksikkö perustettiin marraskuussa 2004. Julkaisujohtajana toimii Petteri Paasilinna, kustannustoimittajana Saara Vesikansa ja markkinoinnista vastaa Ellen Lindell.
 
Kirjoja myydään Aamulehden omasta nettikaupassa osoitteessa http://www.aamulehtishop.com.
 
  • Julkaistu: 12.5.2005 klo 14:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli